Onze visie

Voor (jong)volwassenen met een vorm van autisme zijn twee dingen nodig om te kunnen groeien naar zelfstandigheid.

Ten eerste een eigen woonplek. Dat biedt De Landing! In samenwerking met woningstichting woCom zijn er 14 moderne en goed ingerichte appartementen gerealiseerd, waar onze bewoners kunnen wonen. Daarnaast is er een gemeenschappelijke ruimte voor gezamenlijke activiteiten en ontmoeting.

Ten tweede is er goede begeleiding nodig. Omdat iedereen anders is, wordt de begeleiding op iedere bewoner individueel afgestemd. In veiligheid en vertrouwen kunnen onze bewoners zich ontwikkelen en een zo zelfstandig mogelijk leven opbouwen. En er zijn bewoners geweest die zo gegroeid zijn dat ze nu helemaal zelfstandig kunnen leven en dus De Landing verlaten hebben. Maar ook als dat niet bereikt wordt, is het doel van de begeleiding om zo veel mogelijk kwaliteiten bij de bewoners naar boven te halen en hen zelf de regie te laten nemen voor hun leven. De bewoners hebben bijvoorbeeld hun eigen bewonersvergadering waar ze zelf beslissingen nemen en overleggen hoe ze hun leven op De Landing vorm willen geven. Dat is mooi om te zien!

Boom geplant bij 10-jarig jubileum

Aanmelden

Wanneer het wonen bij De Landing je aanspreekt en je denkt tot de doelgroep te behoren, kun je je aanmelden voor een kennismakingsgesprek.

Voor vragen over aanmelden, bel: 06-57273410.